نگاهی کوتاه به بومی سازی فایل های چند رسانه ای

برای بومی سازی چه اقداماتی را در نظر داشته باشیم؟

بومی سازی

بومی سازی فایل های چند رسانه ای تاثیر مستقیم در کمک و همچنین دسترسی به مخاطبین به منابعی جذاب به زبان های مختلف در سرتاسر جهان دارد. برخلاف محصولات چاپی که زمان نسبتا زیادی برای چاپ و همچنین پخش آنها مورد نیاز است، فایل های چند رسانه ای و بخصوص نمونه های موجود در اینترنت، با سرعت بالایی محصولات و یا خدمات مراکز مختلف را در اختیار مخاطبین چند زبانه قرار می دهند.

بر طبق پژوهش های صورت گرفته، در حدود 70 درصد از مشتریان تمایل دارند تا خرید خود را با استفاده از زبان بومی خود انجام دهند. علاوه بر این، استفاده از ویدئو در بازاریابی ایمیلی احتمال مشاهده آگهی را در حدود 96 درصد افزایش می دهد. و میزان فروش نیز در حدود 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. استفاده از قدرت شیوه های چند رسانه ای در کنار تاثیر محتویات بومی شده از طریق زبان مخاطبین، می تواند میزان رضایت و همچنین جلب نظر مخاطبین را افزایش دهد.

قبل از شروع فعالیت در زمینه پروژه های بومی سازی، نیاز است تا به سوالات متعددی در این زمینه پاسخ داده شود. هدف شما برای استفاده از فایل های چند رسانه ای چیست؟ مخاطبین به چه صورتی از آنها بهره مند خواهند شد؟ این فایل ها در کدام منابع منتشر خواهند شد؟ فراهم نمودن پاسخ به این سوالات می تواند نظر شما را در مورد نوع فایل های مالتی مدیا تغییر دهد.

در ادامه می توانید با اطلاعات مختصری در مورد بومی سازی فایل های مالتی مدیا و همچنین با پاسخ هایی در زمینه سوالات مطرح شده آشنا شوید.

چه مراحلی در بومی سازی فایل های مالتی مدیا وجود دارند؟

یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده در بومی سازی، تجربه کاربران است. تمامی مواردی که در معرض دید کاربران قرار می گیرند باید بومی سازی شوند. منظور ما تمامی چیز هایی است که کاربران می توانند ببینند و یا بشنوند. از این میان می توان به تمامی فایل های صوتی، زیرنویس، متن و همچنین اسناد مرتبط اشاره کرد.

بخش بومی سازی مالتی مدیا شامل موارد زیر است:

·       دوبله که شامل همزمان سازی گفته ها با حرکات لب است.

·       صداگذاری

·       تبدیل صوت به متن (ترنسکریپشن)

·       زیرنویس سازی

·       تولید صدا و تصویر

·       تولید انیمیشن

·       مهندسی بومی سازی

چه نوع پروژه هایی نیاز به بومی سازی دارند؟

فایل های چند رسانه ای شامل موارد متعددی از قبیل: فایل های آموزشی، ویدیو های آموزشی، ویدیو های شرکتی، آموزش های آنلاین، فایل های مبتی بر فلش، فایل های بازاریابی، فایل های فروش، فایل های مرتبط با استفاده از محصولات، فایل های چند رسانه ای مبتی بر فلش و بسیاری دیگر از موارد مشابه می باشد.

بومی سازی فایل های مالتی مدیا چه مدت طول می کشد؟

Localization

بومی سازی فایل های چند رسانه ای زمان بر است. نیاز است تا بعضی از اقدامات به ترتیب صورت گیرند. به همین دلیل نمی توان بسیاری از این فعالیت ها را به صورت همزمان انجام داد. نیاز است تا بومی سازی فایل های مالتی مدیا در زمان کمی و با سرعت بالایی انجام شود. عموما برای بومی سازی فایل های مالتی مدیا 3 تا 4 هفته برای هر ساعت نیاز است. به علت اینکه بعضی از فایل های آموزشی در قالب اچ تی ام ال منتشر می شوند، تولید آنها به زمان بیشتری نیاز دارد.

قبل از سپردن فایل های مالتی مدیا برای بومی سازی، نیاز است تا چه نکاتی در نظر گرفته شود؟

بومی سازی فایل های مالتی مدیا به موارد متعددی بستگی دارند. چنانچه به دنبال استفاده از بومی ساز های مالتی مدیا هستید، نیاز است تا این افراد شرایطی برای پاسخ گویی درست، در دسترس بودن و همچنین توجه به جزییات ریز داشته باشند. متخصصین بومی ساز از نرم افزار ها، سخت افزار ها، منابع، تجهیزات صوتی و نیروی کاری متخصص برای بومی سازی فایل های مالتی مدیا استفاده می کنند.

ارتباطات یکی از اصول موفقیت در بومی سازی فایل های مالتی مدیا است. چنانچه به دنبال فردی و یا شرکتی جهت بومی سازی فایل های مالتی مدیای خود هستید، از آنها بخواهید تا قبل از شروع کار با شما دیداری داشته باشند. در زمان ملاقات نسبت به وجود تجهیزات و همچنین اختصاص نیروی کاری و همچنین وجود تجهیزات مناسب اطمینان حاصل نمایید. از آنها بخواهید تا فردی را جهت اطلاع رسانی در زمینه پیشرفت پروژه معرفی نمایند.

در انتها نیاز است تا این گروه از دانش و توانایی لازم برای انجام فاز های مختلف پروژه بهره مند باشند. این گروه باید توانایی تولید متن از صدا، ترجمه، صدا گذاری، زمان بندی، تولید ویدیو و انیمیشن و همچنین از تخصص مورد نیاز برای استفاده و به کار گیری ابزار های ترجمه و همچنین بومی سازی فایل های موجود برخوردار باشند. به طور خلاصه به گروهی نیاز دارید که بتواند تمامی کار ها، اقدامات و مراحل مورد نیاز برای تکمیل پروژه را به صورت کامل انجام دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *