دهکده زبان

چطور یک مترجم موفق شویم؟

شیوه هایی برای تبدیل شدن به مترجمین موفق و حرفه ای

مترجم حرفه ای

آیا قصد ورود به حرفه مترجمی را دارید.  ولی از وجود رقابت شدید در این حوزه نگران هستید؟ آیا سال ها از عمر خود را صرف فراگیری زبان انگلیسی کرده اید و اکنون نگران کاربردی بودن دانش خود در زمینه مترجمی هستید؟ آیا به دنبال کسب مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به مترجم حرفه ای هستید؟ در ادامه می توانید با بخشی از گفته های مترجمین حرفه ای در زمینه شیوه های تبدیل شدن به مترجمین حرفه ای و موفق آَشنا شوید. برای آشنایی بیشتر و رفع موانع متعدد در این زمینه، ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

خود را بهتر بشناسید: در صورتی که مشکلی در برقراری ارتباطات رو در رو داشته باشید، بهتر است از ورود به این حوزه خودداری کنید. چنانچه علاقه چندانی به جستجو و نوشتن ندارید، حرفه مترجمی مناسب شما نیست. اگر از مواجه شدن با فناوری های جدید هراس دارید، برای موفقیت بهتر است تا به مرور بر این نوع ترس غلبه نمایید. علاقه خود را شناسایی کنید و به دنبال کسب این علایق رهسپار شوید. انتخاب شغلی که مناسب شخصیت و علایق شما باشد، می تواند در بلند مدت زندگی شاد تری را برایتان به ارمغان آورد.

همکاران خود را شناسایی کنید: صنعت ترجمه متشکل از شبکه ای از مترجمین کتبی، مترجمین شفاهی و مراکز مختلف ترجمه است. در صورتی که آشنایی چندانی با سایر رقیبان نداشته باشید، پیدا کردن شغل در این حوزه می تواند دشوار باشد. برای رفع این مشکل می توانید ارتباطات خود را از طریق کنفرانس ها و همچنین بعضی از وب سایت های معروف مانند proz.com و atanet.org افزایش دهید. ایجاد و نگه داری ارتباط با شبکه ای از همکاران باعث افزایش اعتبار و همچنین فراهم آوردن بسیاری از موقعیت های شغلی جدید برای شما خواهد شد.

زبان خود را بشناسید: موفقیت در صنعت زبان هار خارجی در مرحله اول نیازمند افزایش دانش است. برای افزایش دانش خود در زبان های مختلف می توانید از پیشنهادات زیر استفاده کنید:

خروج از نسخه موبایل